Wiadomości

Co drugi mieszkaniec Warszawy kupuje artykuły spożywcze online

Zakupy spożywcze online stają się nową normą. Polacy przyzwyczaili się do kupowania przez internet, a 57% badanych zamawiających produkty spożywcze do domu kupuje więcej niż przed pandemią.[1] Wśród mieszkańców stolicy naszego kraju zakupy spożywcze online robi 56% badanych[2].

Z badania zrealizowanego na zlecenie marki Barbora – nowego gracza na polskim rynku e-grocery i lidera branży spożywczej online w krajach bałtyckich – wynika, że przynajmniej raz w miesiącu zakupy przez Internet robi 78% mieszkańców Warszawy, a 37% nabywa z tą częstotliwością produkty spożywcze. Tylko 7% ankietowanych kupuje wyłącznie stacjonarnie. W segmencie e-grocery za non-shoperów uznaje się 30% mieszkańców Warszawy.

Ankietowani zapytani o korzyści płynące z zakupów spożywczych online wskazują przede wszystkim oszczędność czasu, który tracą udając się do sklepu czy stojąc w kolejce (68%). Istotną przewagą e-zakupów jest również dla nich brak konieczności dźwigania ciężkich toreb i zgrzewek wody czy mleka (64% badanych). Wygodę zamawiania niezbędnych produktów bez wychodzenia z domu, o dowolnej porze docenia 62% mieszkańców Warszawy.

Jak pokazują wyniki badania Barbory, połowa ankietowanych jako zaletę wskazuje możliwość wyboru czasu i miejsca dostawy

 Dla 37% badanych zakupy spożywcze przez Internet są tańsze, a 22% podkreśla, że kupując online unika spontanicznych, kompulsywnych decyzji zakupowych nabywając tylko to, co jest naprawdę potrzebne.

Dla 45% osób, które kupują produkty spożywcze online przynajmniej raz w miesiącu, są to główne zakupy, w celu uzupełnienia zapasów; kolejne 22% badanych zaspokaja w ten sposób  codzienne potrzeby, a 11% kupuje produkty spożywcze na specjalne okazje, uroczystości.

– Rynek e-grocery zmienia się niezwykle dynamicznie. Jego dzisiejszy stan rozwoju w normalnych okolicznościach osiągnęlibyśmy dopiero za 3-5 lat, a jego zalety coraz bardziej dostrzegają konsumenci, dla których robienie zakupów spożywczych przez Internet jest nie tylko bardzo dużym ułatwieniem w ich codziennym życiu, ale również – w obecnej sytuacji – dodatkową gwarancją bezpieczeństwa. Dlatego liczba osób, które decydują się na zakupy online bez wychodzenia z domu rośnie – mówi Andrius Mikalauskas, CEO Barbory w Polsce, i dodaje: Wierzymy w potencjał rynku e-grocery w Polsce, dlatego weszliśmy na polski rynek, aby zaoferować wysoką jakość usług oraz szybką i świeżą dostawę. Coraz więcej mieszkańców Warszawy ufa naszemu serwisowi, który staje się nowym standardem e-shoppingu. Obserwujemy to m.in. po rosnącej bazie lojalnych klientów, którzy korzystają z Barbora.pl podczas codziennych zakupów.

Barbora to lider sklepów spożywczych online w krajach bałtyckich, który w styczniu 2021 uruchomił sklep online również w Polsce. Pierwszym miastem, objętym usługą, jest Warszawa. Mieszkańcy stolicy pod adresem www.barbora.pl znajdą szeroką ofertę produktów spożywczych oraz artykułów codziennego użytku z szybką dostawą do domu. Oprócz wysokiej jakości obsługi Barbora oferuje polskim konsumentom świeże i lokalne produkty w konkurencyjnych cenach. Dostawa zakupów jest bezpłatna.

Related posts
Wiadomości

Marka Dove rozpoczyna projekt #PieknoBezFiltra

Najnowsze badanie przeprowadzone przez Dove przynosi bardzo niepokojące dane dotyczące samooceny i…
Read more
Wiadomości

Wiosną wspólnoty potrzebują ogrodników

Wspólnoty mieszkaniowe od firm świadczących usługi w zakresie zarządzania nieruchomościami…
Read more
Wiadomości

Mały Ziemianin w kosmosie! Premiera „Elliott z planety Ziemia”

Elliott i jego mama nie zagrzewają długo miejsca w żadnym mieście. Jednak pewnego wieczoru…
Read more
Newsletter
Become a Trendsetter
Sign up for Davenport’s Daily Digest and get the best of Davenport, tailored for you.

Dodaj komentarz