Lifestyle

Praktyczne wskazówki zwracania towaru zakupionego przez internet

Podczas zamawiania produktów przez internet nie zawsze masz pewność, że zakupy, na które się zdecydowałeś, w stu procentach spełnią Twoje oczekiwania. Może zdarzyć się, że twój zakup okaże się nietrafiony i będziesz musiał zdecydować się na jego zwrot. Warto wiedzieć, jak w takich sytuacjach postępować.

Czas zwrotu towaru zakupionego przez internet

Standardowy czas, jaki masz na zwrot towaru zakupionego online, to 14 dni. W tym terminie masz prawo odstąpić od zawartej ze sprzedawcą umowy na zakup danego produktu. Nie musisz też zdradzać, dlaczego coś zwracasz. Co ważne, wcale nie musisz odsyłać towaru zaraz po złożeniu oświadczenia dotyczącego zwrotu. Po złożeniu takiego oświadczenia masz dodatkowe dwa tygodnie na wysyłkę towaru; najlepiej jednak zrobić to jak najszybciej.

Jeśli chcesz oddać zakupiony produkt, warto zawsze zapoznać się z regulaminem zwrotu w danym sklepie. Często sklepy zawierają tam kluczowe informacje na temat m.in. przedłużonego terminu na zwrot, formy zwrotu gotówki oraz powiadomienia sprzedawcy o chęci oddania zakupów. W razie problemów będziesz mieć też podstawę, co do której możesz się odwołać.

Jak zwrócić towar zakupiony przez internet?

Kiedy podejmiesz decyzję o chęci zwrócenia zakupionego produktu, warto wiedzieć, jak to zrobić. Zacznij od złożenia oświadczenia u sprzedawcy. Możesz zrobić to mailowo bądź telefonicznie. Sklepy często udostępniają też specjalny formularz na stronie, który wystarczy wypełnić i odesłać.

Po złożeniu oświadczenia o chęci zwrotu postaraj się jak najszybciej wysłać zwracane zamówienie do sprzedawcy. Zdarza się, że niektóre sklepy do dostarczanego produktu dołączają gotową etykietę wysyłkową, którą wystarczy nakleić na paczkę. Jeśli jednak nie masz takiej etykiety, zwrot musisz wykonać na swój koszt. Zdecyduj się wtedy na kuriera bądź pocztę. Pamiętaj też o odpowiednim zabezpieczeniu przesyłki, aby produkt nie uległ zniszczeniu. Więcej informacji o tym, jak bezpiecznie wysłać paczkę czy też jak wybrać odpowiedni rodzaj wysyłki, znajdziesz na stronie https://przesylki.pl/ecommerce/.

Jeżeli sklep, w którym robiłeś zakupy, działa nie tylko online, to warto sprawdzić, czy masz możliwość zwrotu towaru w sklepie stacjonarnym. Jest to bardzo często udostępniany klientom darmowy sposób na oddanie niesatysfakcjonującego zamówienia.

Kiedy sprzedawca otrzyma produkt, ma 14 dni na zwrot pieniędzy klientowi. Ma on też obowiązek zwrócić Ci koszty równe najtańszej opcji wysyłki produktu do sklepu.

Nie wszystko da się zwrócić

Przy zakupie niektórych produktów musisz być szczególnie uważny, gdyż ich zwrot jest ustawowo zabroniony. Należą do nich między innymi produkty spożywcze, które mają ograniczony termin ważności, a także niektóre kosmetyki. Sprzedawca nie przyjmie też zwrotu w sytuacji, jeśli produkt, który u niego zamówiłeś, był dla Ciebie spersonalizowany lub wykonywany na zamówienie (dotyczy to np. okularów korekcyjnych). Oddać nie możesz również m.in. płyt, z których ściągnąłeś zabezpieczającą folię.

Related posts
Lifestyle

Personalizowane Gogle VR: Klucz do Sukcesu Marki i Indywidualności

W ostatnich latach technologia rzeczywistości wirtualnej zyskała na popularności, a okulary VR z…
Read more
Lifestyle

Jak operat szacunkowy wpływa na proces zakupu nieruchomości?

Operat szacunkowy to dokument sporządzany przez rzeczoznawcę majątkowego, który określa…
Read more
Lifestyle

Implanty stomatologiczne - co warto wiedzieć?

Implanty stomatologiczne to jedna z najskuteczniejszych metod odbudowy brakujących zębów. Dzięki…
Read more

Dodaj komentarz