Biznes i finanse

Na czym polega m-commerce?

Sprzedaż mobilna w ostatnich latach zdominowała internetowy rynek zbytu. Zeszłoroczne statystyki dobitnie to podkreślają – prawie 70% konsumentów przynajmniej raz zrobiło zakupy przez telefon, z czego 21% użyło do tego tabletu. W związku ze stale rosnącą liczbą użytkowników urządzeń mobilnych internetowi sprzedawcy zaczęli równie prężnie rozwijać m-commerce. Jednak co to właściwie znaczy i czym różni się od znanego już e-commerce?

M-commerce definicja

M-commerce to nic innego jak naturalny następca e-commerce. Nie oznacza to jednak, że sprzedaż mobilna kompletnie wyeliminuje tradycyjny handel internetowy. Mobile commerce po prostu przystosowuje założenia zakupów w sieci do możliwości telefonów i tabletów. Są to wszelkiego rodzaju rozwiązania ułatwiające korzystanie ze sklepu z poziomu urządzeń z Androidem bądź iOS’em. Na rozwój tej odnogi biznesu wpływają także rosnące w popularność płatności mobilne. Prostota korzystania z Google Pay, BLIK-a, czy też Apple Pay jest niezwykle smakowitym kąskiem dla internetowych handlarzy. Do opłacenia zamówienia wystarczy zaledwie kilka kliknięć! W ten sam sposób konsumenci są w stanie zapłacić za kuriera.

Cały proces nadawania paczki został szczegółowo opisany na https://strategiebiznesu.pl/category/technologia/. Dzięki temu rozwiązaniu klienci mogą wydawać więcej i częściej, co z oczywistych względów leży w gestii sprzedawców.

Jakie ułatwienia wprowadza m-commerce?

Sprzedaż mobilna musi być przede wszystkim szybka i łatwo dostępna. W m-commerce możesz zapomnieć o ładujących się „w nieskończoność” stronach internetowych. Ponadto cały układ sklepu musi zostać zoptymalizowany pod małe wyświetlacze „mobajli”. Nawet najmniejszy szczegół, jak np. niemożliwy do kliknięcia przycisku „cofnij” skutecznie zniechęci klienta do zakupów w Twoim internetowym markecie. Alternatywnym rozwiązaniem konieczności przystosowania witryny do telefonów i tabletów jest stworzenie dedykowanej aplikacji sklepu. Stworzenie własnej apki nie należy do najprostszych zadań, jednak pozwala wykorzystać zdecydowaną większość funkcji dostępnych w smartfonach i tabletach. Czytnik kodów QR, logowanie za pomocą biometrii, czy też interfejs automatycznie dostosowujący się do rozdzielczości ekranu – to tylko kilka z możliwości tego typu programu. Co więcej, dzięki aplikacji będziesz mógł w o wiele prostszy sposób śledzić trendy i schematy w zachowaniach użytkowników i na bieżąco dostosowywać jej wygląd i działanie.

Handel internetowy wady i zalety

Największą zaletą mobilnego handlu internetowego jest jego przystępność. Każdy, kto ma telefon może zrobić zakupy w ciągu kilku sekund z dowolnego miejsca. Ponadto, aktualnie po prostu nie ma szybszej metody na kupowanie w sieci. Zarówno płatności mobilne, jak i optymalizacja witryny do poszczególnego urządzenia znacznie przyspieszają cały proces. Co więcej, procent klientów sklepów internetowych korzystających z telefonów i tabletów stale wzrasta. Jest to rynek, który nie został do końca zagospodarowany, co pozwala na rozwój większej liczbie e-biznesów. M-commerce to po prostu przyszłość zakupów w sieci!

Related posts
Biznes i finanse

Fulfillment – outsourcing logistyki

Szybki rozwój branży e-commerce w ostatnich latach wpłynął na zwiększenie ilości zakupów w…
Read more
Biznes i finanse

Jakie płatności umożliwia smartfon?

Smartfon jest urządzeniem, które towarzyszy każdemu praktycznie przez cały czas. Jest też na…
Read more
Biznes i finanse

Promowanie nowej firmy - jak robić to skutecznie?

Nowo powstała firma musi inwestować dość spore sumy na promocję, aby być dostrzeżoną na tle…
Read more

Dodaj komentarz